وکیل چک و هر آنچه باید بدانید

وکیل چک و هر آنچه باید بدانید

  • آیا قسمتی از سرمایه خود را به علت اعتماد به چک، از دست داده‌اید؟
  • آیا در تجارت خود، در مواجهه با اموری که به چک مربوط‌ اند، احساس امنیت نمی‌کنید و به کمک شخصی متخصص در این امر نیازمندید؟

وکیل چک می‌تواند پاسخگوی این درخواست برحق شما باشد.

وکیل چک ، شاخه‌ای از وکیل تجاری و البته وکیل بانک است که از تخصصی‌ترین دعاوی حقوقی به شمار می‌آید. این وکیل به قوانین چک و رویه قضایی دادگاه‌ها مسلط بوده و از قوانین تجاری و مدنی آگاهی کامل دارد. در اینجا قصد داریم شما را با انواع چک ‌بانکی و روش‌های متفاوت وصول چک برگشتی آشنا کنیم.

در صورت وقوع دعاوی مربوط به چک یا برای مشاوره جهت پیشگیری از مشکلاتی که بر سر راه مبادلات چکی وجود دارد می‌توانید به دریافت کمک از یک وکیل چک متخصص، دلگرم باشید. قبل از انتخاب وکیل چک، از میزان توانایی،  مهارت و تخصص وی مطمئن شده و سابقه کاری او را مدنظر قرار دهید و سپس مسائل مربوطه را به وی واگذار نمایید.

انواع چک

انواع چک

اگر در مبادلات کاری خود از چک استفاده می‌کنید، لازم است با انواع چک‌های بانکی آشنا باشید:

1- چک عادی: این نوع چک توسط صاحب چک صادر می‌شود که متداول‌ترین نوع چک‌بانکی است.

2- چک تائیدشده یا گواهی‌شده: این نوع چک نیز توسط صاحب چک صادر می‌شود و بانک ملزم است در صورت خالی بودن حساب صادرکننده چک، مبلغ چک را پرداخت کند.

3- چک بین‌بانکی(رمزدار): چک بین ‌بانکی، به درخواست صاحب حساب، توسط بانک و به‌صورت رمزدار، صادر می‌شود. این چک دارای امنیت زیادی است و همان‌طور که از نامش پیداست انتقال پول از بانک صادرکننده به‌حساب بانکی شخص در بانک‌های دیگر است و نمی‌توان آن را نقد نمود.

4- چک تضمین‌شده(تضمین‌شده رمزدار): به درخواست صاحب حساب، توسط بانک صادر می‌شود. می‌توان آن را در تمام شعبه‌های بانکی که چک از آن صادر شده نقد نمود؛ چراکه پرداخت وجه به دارنده چک رمزدار، از طریق بانک تضمین می‌شود.

5- چک مسافرتی: این چک جایگزین حمل پول بوده و توسط بانک صادر می‌شود. می‌توان آن را در شعبه‌های صادرکننده این چک و کارگزاران و نمایندگان بانک مربوطه نقد کرد.

 

در صورت بلامحل بودن چک، دارنده آن می‌تواند چک را به اجرا بگذارد. سه روش برای این کار وجود دارد. در زیر این روش‌ها را نام برده و به‌تفصیل توضیح خواهیم داد، لیکن برای انتخاب بهترین روش می‌توان از وکیل چک مشهد که یک مشاور متخصص و قابل‌اتکا در این زمینه است بهره برد.

 

انواع روش‌های وصول چک برگشتی ، مزایا و معایب هرکدام:

برای وصول چک برگشتی روش‌هایی وجود دارد که با توجه به نوع چک و شرایط موجود، می‌بایست روش مناسب را برگزینیم تا هر چه سریع‌تر موفق به وصول طلب خود شویم. در چنین موقعیتی یک وکیل چک کار بلد، می‌تواند دریافتن روش مناسب، یاری‌دهنده بوده و ما را از ورطه سردرگمی نجات دهد.

وصول چک از طریق اداره ثبت

چک‌های مربوط به صندوق‌های قرض‌الحسنه و مؤسسات اعتباری مالی شامل این روش نیستند و تنها درصورتی‌که وجه چک توسط یک بانک مجاز پرداخت شود، می‌توان از این روش استفاده کرد. مدارک موردنیاز به اداره ثبت‌اسناد محلی که بانک صادرکننده گواهی عدم پرداخت در آن قرار دارد تحویل داده می‌شود و وقتی اجراییه برای چک صادر شد به بدهکار ابلاغ می‌شود. اگر ظرف مدت 10 روز اقدامی صورت نگیرد، دارنده چک می‌تواند توقیف اموال صادرکننده چک را از طریق اداره ثبت تقاضا نماید. بهتر است از حضور و همراهی یک وکیل چک برگشتی در تمامی این مراحل بهره برده شود تا نکته‌ای از نظر دور نماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.