واریس وعوارض آن ودرمان های جدیدواریس:

واریس وعوارض آن ودرمان های جدیدواریس:

با مرکزواریس اصفهان قراردارد.واریس دارای عوارض بسیاری است که درمقاله زیربه برخی ازعوارض وراههای درمان آنهااشاره می کنیم: زخم‌های واریس، ایجاد لخته در خون و خطر آمبولی ریه که بسیارخطرناک و حتی کشنده است ازعوارض واریس است. با تأکید بر رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به واریس، باید گفت: برای بیمارانی که سابقه واریس در خانواده دارند و در حال حاضر نیز در محیط کار مجبور به ایستادن و یا نشستن طولانی‌مدت هستند، بطور اکید توصیه می‌شود که اقدامات پیشگیرانه شامل داشتن تحرک کافی، راه رفتن‌های منظم حین کار، استفاده از جوراب نوع پیشگیرانه و استاندارد، خودداری از پوشیدن لباس‌های تنگ در ناحیه کمر و ران‌ها، پرهیز از اضافه وزن، ورزش‌های هوازی منظم و سبک و خودداری از ورزش‌های قدرتی را در برنامه خود قرار دهند.یکی دیگرازعوارض واریس هم هیپرپیگمانتاسیون است که درزیربه آن می پردازیم.

هایپرپیگمنتاسیون چیست؟

هایپرپیگمانتاسیون (تغییر رنگ وافزایش رنگ تیره درمحل واریس) یکی ازعوارض شایع واریس ونارسایی های وریدی است.
این اتفاق زمانی رخ میدهد که خون جمع شده در رگهای واریسی به زیر پوست نشت پیدا کرده و نمی‌تواند فشار بالا را تحمل کند. از آنجا که خون بدون اکسیژن و مواد مغذی است، پوست تیره‌تر شده و تغییر رنگ می‌دهد و این می‌تواند روی سطح پوست در جایی که خون در بافت نشت پیدا کرده دیده شود. تورم نیز به وجود خواهد آمد.

لیپودرماتواسکلروزیس چیست؟

این یک بیماری است که پس از هایپرپیگمنتیشن به وجود می‌آید. خونی که در بافت نشت پیدا می‌کند باعث تغییررنگ و تیره شده و ملتهب شدن پوست می‌شود. اگر این عارضه تحت درمان قرار نگیرد، بافت سخت و خشک می‌شود. بافت سخت شده به لیپودرمواسکلروزیس معروف است.
بسیاری ازدیگرعوارض نیزمی توانندمتعاقب واریس اتفاق افتندکه درمقالات دیگربه قلم دکترهادی زاده، شرح کامل آنهادراختیارشماعلاقمندان قراردارد.
– رگهای واریسی سافنوس بیشترانواع واریس های بزرگ راتشکیل می دهند.
رگها در اندام تحتانی شامل رگهای عمیق و رگهای سطحی هستند و اکثر جریان خون در پاها از طریق رگهای عمیق به قلب بر میگردند. رگ واریسی در بین ورید های سطحی ایجاد میشود که حدود 10 درصد جریان خون در پاها را پوشش میدهدونهایتابه رگهای عمقی واردوخون خودرابه این عروق عمقی تخلیه می کنند. در میان رگهای سطحی در پاها، رگی که معمولا بیشتر رگهای واریسی را تشکیل میدهد، رگهای سافنوس هستند. رگ سافنوس بزرگ، وریدداخلی است که از داخل مچ پا بالا میرود و به رگ فمورال در ناحیه کشاله ران متصل است.
ناحیه شروع ورید واریس ، غالباپائین پاها، داخل ران ها، خارج از اندامهای پایینی و پشت ران میباشد.
– رگهای واریسی سافنوس کوچک
ورید واریسی سافنوس کوچک در اغلب موارد در کنار ورید واریسی سافنوس بزرگ مشاهده میشوند. ورید سافنوس کوچک از خارج از تاندون آشیل شروع میشود و به رگ عمقی در پشت زانو متصل است. ناحیه بروز ورید واریس سافنوس کوچک در پشت مچ پا یاپشت زانو قرار دارد.
– رگهای واریسی شاخه‌ای
این رگها، ورید بزرگ شده‌ ای هستندکه از رگهای اصلی سافنوس منشعب میشوند. عمدتا زیر زانو و گاهی اوقات به صورت مجزا دیده میشوند. ویژگی آنها کمی باریکتر بودن نسبت به ورید واریس سافنوس میباشد.
– رگهای نوع شبکه‌ای و تار عنکبوتی:
ورید های واریسی نوع شبکه‌ ای رگهای زیر پوستی نازک و متورمی هستند که قطر آنها حدود 2-3 میلیمتر است و مانند یک مش گسترش مییابند. رگهای تار عنکبوتی، رگهای مویرگی متسع شده هستند که نازکتر از نوع شبکه‌ ای و دارای ابعاد کمتر از 1 میلیمتر قطر میباشند و درست در زیر پوست قرار دارند.

عوارض واریس پا چیست؟

دربرخی اشخاصی که مبتلا به رگ های واریسی هیچ عارضه ای دیده نمیشودولی در برخی موارد نیز عوارض ایجاد میشوندکه ممکنست ازکم تازیادمتغیرباشند. بسیاری ازعوارض ناشی از فشار بالای موجود در ورید های واریسی است که باعث ایجاد تغییراتی در عروق خونی کوچک نزدیک به پوست میگردد. معمولا بروز عوارض چند سال پس از ظاهر شدن واریس ایجاد میگردد. با این حال نمیتوان پیش بینی کرد که چه کسانی دچار عوارض میشوند. اندازه ورید های قابل مشاهده هیچ ارتباط صددرصد با بروز عوارض نیز ندارد.

عوارض احتمالی عبارتند از:

التهاب ورید (ترومبوفلبیت)

تورم کف و قسمت تحتانی پا

تغییرات پوستی در طول رگ های برجسته

تغییرات احتمالی پوست عبارتند از:
بی رنگ شدن پوست

اگزما
زخمهای پوستی
سفت و سخت شدن لایه چربی زیر پوست که باعث کلفت شدن پوست در بعضی نواحی و قرمزی پوست میگردد.
خونریزی رگ های واریسی که گاهی اتفاق میافتد

و….

برای درمان  واریس در اصفهان  بایستی از یک سوروش درمانی بتواند به صورت دائمی و همیشگی نارسایی رگ وواریس ایجادشده را برطرف نماید و از سوی دیگر عوارض نداشته باشد .
لیزر داخل عروقی و RF داخل عروقی برای فراهم کردن بهترین روش درمان واریس و نارسایی های عروقی ابداع شده و میتواند درمان کامل و قطعی واریس را برای بیماران مبتلا به نارسایی های عروقی فراهم نماید.RF و لیزر واریس در اصفهان که بیش از یک دهه قبل توسط دکتر محمود هادی زاده (بهترین متخصص واریس اصفهان)بنیان گذاری شده است ؛ سبب شده که هزاران بیمار مبتلا به انواع نارسایی های واریدی و واریس با بهترین کیفیت تحت درمان قرار گرفته و به درمان قطعی واریس و نارسایی های وریدی دست پیدا کنند .
در بسیاری از بیماران مبتلا به واریس و نارسایی های وریدی ورم پا ( إدم ) وجود دارد که میتواند بسیار آزار دهنده بوده و سبب بروز مشکلات فراوان برای این بیماران شود . از سوی دیگر عوارض دیگری مانند بی قراری پاها میتواند در نتیجه ی این بیماری ها ایجاد شود .
تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سندروم پاهای بی قرار ( بیماری پاهای بی قرار ) به مرکز واریس اصفهان مراجعه نموده و توسط دکتر محمود هادی زاده تحت درمان قرار گرفته اند
درمان این بیماران باعث شده که سندروم پاهای بی قرار، زخم، عفونت ، لخته( ترومبوز) ، ورم وسایرعوارض ایجادشده هم از بین رفته و اسپاسم عضلانی و احساس ناخوشایندی که بیماران در پاهای خود دارندنیز برطرف گردد.
جهت اخذ نوبت ودرمان انواع واریس در بهترین کلینیک واریس اصفهان ،توسط دکترمحمودهادی زاده،فلوشیپ فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی/ فلبولوژی باشماره تلفنهای زیرهماهنگی بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.