قالیشویی

کارخانه قالیشویی و خدمات آنها

در گذشته رفتن به کارخانه قالیشویی در اصفهان فقط یک معنی داشت ، شستن فرش بود. اما امروزه رفتن به کارخانه قالیشویی بیشتر از شستن فرش هاست. زیرا یک کارخانه فرش علاوه بر شستشوی فرش ، انواع مبل ، فرش ، فرش و ملافه را نیز شستشو می دهد و حتی کارهای دیگری مانند برجسته کاری ، تعمیر و نوسازی فرش را انجام می دهد.
شستشوی فرش و فرش در کارخانه قالیشویی

شستشوی فرش و قالیچه در کارخانه قالیشویی بسته به نوع دستباف یا ماشینی بودن فرش و همچنین جنس و تراکم فرش و فرش یا پرز فرش و الیاف استفاده شده در بافت فرش متفاوت است. ، و این مهم است ، یک ویژگی دارد. روش های مختلف شستشو برای انواع فرش وجود دارد و همه اینها مستلزم آن است که دانش و مهارت تکنسین ها کافی و به روز باشد. در غیر این صورت ، احتمال آسیب جبران ناپذیر به فرش وجود دارد.

امروزه قالیشویی  اصفهان دیگر فقط یک کارگاه با ابزارهای اولیه و دم در دست نیست ، بنابراین حساسیت در انتخاب کارخانه قالیشویی بسیار مهم است. یک کارخانه فرش استاندارد علاوه بر دارا بودن صنعتگران و کارگران آموزش دیده و ماهر ، دارای ماشین آلات و ابزارهای پیشرفته و مکانیزه ای است که می توان از آنها برای شستشو و خشک کردن فرش و قالیچه ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در گذشته از شوینده های خانگی برای شستشوی فرش استفاده می شد. اما اکنون ، در یک کارخانه معروف قالیشویی ، از انواع شوینده های مناسب با نوع الیاف فرش استفاده می شود تا عملیات شستشو بدون آسیب رساندن به رنگ و بافت فرش انجام شود و علاوه بر این "خاک و لکه ها را از بین ببرد". ، هموار بودن فرش باید اجتناب شود ، فرش باید ضد عفونی شود و نباید الکتریسیته ساکن تولید کند.

نکته دیگری که هنگام شستشوی فرش باید به آن توجه کرد ، مسئله خشک کردن فرش است. پخش کردن زیر نور آفتاب دیگر راه خوبی برای خشک کردن فرش ها نیست. اگر فرش به مدت طولانی یا مکرر در معرض نور خورشید قرار بگیرد ، خورشید رنگ فرش را از بین می برد و پیر می شود و در صورت تکرار ، فرش پوسیده و پاره می شود.

علاوه بر غیرممکن بودن در بسیاری از روزهای سال به دلیل شرایط آب و هوایی ، به فرش آسیب می رساند و آن را آلوده می کند. کارگاه های سنتی که امکانات مکانیزه برای خشک کردن فرش ندارند در فصول خاصی از سال دچار مشکل می شوند و قادر به برآوردن نیازهای مردم نیستند. اما کیفیت کار و ظرفیت کارخانه فرش که دارای خشک کن مکانیزه است تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرد.

 

بنابراین در کارخانه قالیشویی بعد از شستشوی فرش از روشهای مدرن و استاندارد برای خشک شدن آن استفاده می شود. در این روشها ، پس از عملیات شستشو ، فرشها یا فرشها در دستگاههای استاندارد آبگیری قرار می گیرند تا بیشتر آب را با نیروی گریز از مرکز تخلیه کنند. سپس فرش در تونل گلخانه مکانیزه می شود. در این تونل بخاری هایی وجود دارد که جریان هوای گرم را تولید کرده و رطوبت را از بین می برد و میزان گرما و رطوبت در هر نقطه از مسیر این تونل به طور خودکار کنترل می شود ، به طوری که فرش در طول مسیر این تونل کوتاه است یک یا دو ساعت. همچنین رطوبت باقی مانده را از دست می دهد و فرش در مدت زمان کوتاهی خشک می شود.

نکته مهم در مرحله خشک کردن فرش این است که اگر فرش به درستی و به طور کامل خشک نشود مشکلاتی مانند قارچ ، کپک ، تخم ریزی و پوسیدگی حشرات ، پوسیدگی و پاره شدن فرش را ایجاد می کند.

مشکل دیگری که در بحث فرش شویی باید به آن توجه شود تفاوت کارخانه قالیشویی و دفتر قالیشویی است. این شهر اکنون پر از دفاتر اداری است که ادعا می کنند بهترین مکان برای شستشوی فرش است. اما دستور کار باید در کارخانه فرش گذاشته شود ، نه دفتر فرش همیشه تمیز

اگرچه یک کارخانه فرش بسیار قدیمی است و تمام شستشوها را انجام می دهد ، اما گاهی اوقات کمتر از یک دفتر خدمات فرش شناخته شده است.

در عین حال ، بسیاری از دفاتر قالیشویی در محله ها توسط ساکنان به عنوان کارخانه قالیشویی یا ادعا می شوند ، اما در اصل آنها نقش بازاریاب و واسطه بین مشتری و مشتری را بازی می کنند. کارخانه قالیشویی. برخی از این دفاتر از خدمات کارگاه های غیر مجاز قالیشویی در حومه شهرها استفاده می کنند و فرش را پس از شستشو توسط این کارگاه ها به مشتری تحویل می دهند. به عبارت دیگر ، این دفاتر فقط مسئول گرفتن دستورات از ج

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.