وکیل حقوقی خود را انتخاب کنید تا حقتان جایی ضایع نشود.

وکیل حقوقی خود را انتخاب کنید تا حقتان جایی ضایع نشود.

بی شک کسی که به مزایای وکیل حقوقی در زمینه دعاوی حقوقی یا معاملات آگاهی داشته باشد بدون داشتن یک وکیل باتجربه ریسک نمی‌کند و خود را در معرض خطرات احتمالی قرار نمی‌دهد.

همه ما می‌دانیم که یک بیمار هرگز نباید با دانش محدود خود دست به خود درمانی بزند و بیشتر مواقع تا بیمار می‌شویم به خصوص وقتی علت بیماری را نمی‌دانیم به پزشک متخصص مراجعه می‌کنیم . کارهای دادگاهی ما نیز کمتر از بیماری نیست و همانطور که برای بیماری‌ها به پزشک متخصص مراجعه می‌کنیم برای امور حقوقی نیز باید به متخصص آن یعنی  وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنیم.

کارهای حقوقی، معاملات و … از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و طی کردن مسیر برای رسیدن به موفقیت در دعاوی حقوقی و دادگاه نیاز به داشتن علوم تخصصی در این زمینه و دانستن بندها و تبصره‌های قانونی است.

شاید در نگاه اول حل یک پرونده حقوقی سهل به نظر برسد ولی در واقع دارای ریزه‌کاری‌های فراوانی است و تنها یک وکیل می‌تواند شما را از مسیری هدایت کند که موفقیت شما حتمی‌تر و سریع‌تر اتفاق بیفتد.

گاهی  لازم است قبل از طرح دعوای اصلی مقدماتی صورت گرفته و در صورت عدم انجام، دعوا به نتیجه مطلوب منجر نشود. مثل تامین دلیل یا تامین خواسته یا ارسال اظهارنامه که عموماً اقدامات مستقلی نیستند اما می‌تواند تاثیر مثبت در دعوای اصلی بگذارند. تشخیص زمان و ضرورت انجام این قبیل مقدمات در حیطه تخصص یک وکیل با تجربه  است

گاهی شما به یک مشکل حقوقی برخورد می‌کنید که در نظر اول حل آن آسان به نظر برسد ولی همیشه این را در نظر داشته باشید که شما از تمام قوانین اطلاع ندارید و تنها شخصی می‌تواند شما را به درستی راهنمایی کند که به تمام قوانین آشنایی کامل داشته باشد.

کار اصلی یک وکیل حقوقیکار اصلی یک وکیل حقوقی:

کار اصلی وی این است که به نمایندگی از یکی از طرفین دعوا، در دادگاه حاضر شود و از حقوق موکلش دفاع کند.

بیشترین تخصص‌های وکیل حقوقی به کدام حوزه‌ها مربوط می‌شود؟

  • وکیل معاملات

اختلافات در باب چگونگی عقد قرارداد و معاملات در حیطه تخصص او است. سعی کنید به هنگام انجام هرگونه معامله شامل ( عقد بیع، رهن، اجاره و …) یک  را در کنار خود داشته باشید.

  • نقش وکیل حقوقی در مالکیت خصوصی:

فرض کنید که شما ملکی را به شخص دیگری اجاره داده‌اید و اکنون متوجه شدید که این شخص، توانسته مدرکی را دّال بر مالکیت ملک جعل کند و صاحب ملک شما شود. در چنین مواقعی بهترین راهکار شما مراجعه به یک وکیل حقوقی است که می‌تواند مالکیت شما را به اثبات برساند.

  • وکیل خانواده:

وکیل خانواده کسی است که در امور حقوق و مقررات خانوادگی تسلط کامل و جامع داشته باشد. از جمله به دعاوی مربوط به مهریه ، نفقه، و دیگر مسائل مالی مربوط به حوزه طلاق، می‌تواند رسیدگی کند.

  • وکیل ملکی

 که در مورد انواع املاک اعم از بایر و غیر بایر اطلاعات نسبی حقوقی داشته باشد.

  • وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت وکیلی است که در امور مربوط به مهاجرین به کشورهای دیگر اطلاعات حقوقی  کافی داشته باشد. دفاع از حقوق مهاجرین در کشورهای مقیم یا در خصوص تابعیت بدرستی اقدام کند.

  • وکیل امور قراردادها

وکیلی که در قراردادهایی که بین اشخاص تنظیم می‌شود اطلاعات نسبی حقوقی داشته باشد. این قرار‌دادها می‌تواند بین اشخاص حقیقی یا حقوقی تنظیم شود. مطمئنا وجود وکیل باتجربه در زمان عقد قرار‌دادهای مذکور، تا حد زیادی از خسارات و کلاهبرداری‌های ممکن در آینده جلوگیری می‌کند.

  • وکیل شرکت‌ها

وکیلی است که در امور مربوط به شرکت‌ها و انواع آن اطلاعات کامل حقوقی داشته باشد. شرکتهایی مانند شرکت با مسئولیت محدود، شرکت‌های  تضامنی و یا شرکت‌های غیر‌تجاری مانند: شرکت‌های عام‌المنفعه و فرهنگی باشند.

  • وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته وکیلی است که در امور مربوط به انواع چک‌ها که از بانک‌های مختلف صادر می‌شود، اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند از موکل خود  به درستی دفاع کند.

ویژگی وکیل حقوقی خوب :

بهترین وکیل حقوقی مشهد با یک نگاه به طرح شکایت و دعوا در درجه اول تشخیص می‌دهد که ادامه این طرح شکایت فایده دارد یا خیر. مثلا اگر متوجه شود که ادامه چنین پرونده‌ای بی‌ثمر هست و تنها موجب اتلاف وقت و هزینه موکل می‌شود از همان ابتدا به وی گوشزد می‌کند و اگر امیدی به آن بود هرچند کم، تمام توان خود را درجهت به ثمر رسیدن آن می‌کند و از همان ابتدا به موکل آمادگی می‌دهد که حدودا چند درصد احتمال موفقیت وجود دارد و از چه راهی زودتر به مقصد خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.