وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

  • به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود تا شخصی به وکیل مراجعه کند؟
  • خود شما تا بحال چندبار به وکیل مراجعه کردید؟
  • آیا با مراجعه به وکیل مشکلتان حل شده؟
  • آیا تابحال این موضوع که کدام وکیل بهتر است و می‌تواند شما را بهتر در جریان پرونده یاری کند دغدغه ذهنی شما بوده؟

شاید بارها نام وکیل پایه یک دادگستری مشهد به گوشتان خورده باشد و این تابلو را سر در دفتر وکلا دیده باشیم ولی باز مرددیم که برای حل پرونده پیش کدام وکیل برویم. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین خصوصیات یک وکیل خوب و وکیل پایه یک دادگستری را بگوییم تا شما بدون تردید بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قبل از هر چیز باید بدانیم وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی می‌گویند؟

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو چیست؟

وکلای دادگستری برای اینکه بتوانند در کلیه امور حقوقی، از جمله مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست و لایحه برای موکل خود وکالت کنند، باید دارای پروانه وکالت دادگستری از مراجع ذی‌صلاح و قانونی باشند.

این پروانه با دو عنوان متفاوت، به متقاضی پروانه وکالت، اعطا می‌شود:

  • پروانه وکالت دادگستری پایه یک
  • پروانه وکالت دادگستری پایه دو

وکیل پایه یک و پایه دو هردو این اجازه را دارند که در زمینه امور حقوقی وکالت انجام دهند ولی در  بعضی امور با یکدیگر تفاوت دارند.

از جمله اینکه وکیل پایه یک این اجازه را دارد که بدون هیچ محدودیتی در تمامی محاکم حقوقی یا کیفری کل کشور فعالیت حقوقی کنند. اما وکیل پایه دو فقط حق وکالت در آن دسته محاکم کیفری را دارد که به جرایم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال، شلاق و جزای نقدی و همچنین در محاکم حقوقی پرونده‌های مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان و خواسته‌های غیر مالی به جز اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب را دارد.

در نهایت وکیل پایه یک مشهد آن دسته از وکلایی هستند که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند بدواً دوره کارآموزی را به مدت ۲ سال طی می‌کنند و می‌توانند زیر نظر وکیل سرپرست به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند و پس از طی ۲ سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند.

شاوره و همراهی یک وکیل پایه یک دادگستری

آیا می‌دانید این مشکلات با مشاوره و همراهی یک وکیل دادگستری قابل حل است؟

  • با مشورت به جا و انتخاب درست خواهید دانست که مشکل خود را کجا مطرح کنید و از چه کسی مشاوره بگیرید تا شما را به سمت بهترین و خبره‌ترین وکیل هدایت کنند.
  • شما با دانستن مهم‌ترین خصوصیات وکیل پایه یک و عنوان کردن مشکلتان بهترین تصمیم ممکن را برای حل مشکلتان می‌توانید داشته باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.