با ما نتیجه دادگاه را به نفع خود تمام کنید

علم حقوق به شاخه های مختلفی تقسیم می شود که از مهمترین آن‌ها حقوق خانواده است. 

و از آنجا که خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است، چه فردی چه اجتماعی و از طرفی برای حفظ بنیان خانواده باید تمام تلاش‌ها صورت بگیرد، و از سوی دیگر مسائل خانواده دارای پیچیدگی‌های بیشماری است و حل بسیاری از این مسائل بدون وکیل خانواده در مشهد غیرممکن است لذا ما تا حدودی به اهمیت و لازمه حضور وی در یکسری از مسائل خانوادگی می‌پردازیم و سپس شما را راهنمایی می‌کنیم تا در زمینه انتخاب یک وکیل خوب به یک انتخاب درست برسید. در این مقاله قصد داریم اهمیت و ضرورت وکیل خانواده را متذکر شویم. 

باید بپذیریم که در هر امری باید به متخصص آن مراجعه کرد ولی متاسفانه بسیاری از مردم خود را صاحب نظر در مسائل حقوق خانواده می‌دانند. حتی برای دیگران نسخه می‌پیچند و راهنمایی هم می کنند! 

به نظر می رسد حقوق خانواده ساده‌ترین رشته حقوق است در حالی که چنین نیست و سرشار از ظرایف است؛ و به جرات می‌گوییم که وکلایی از پس مسائل خانواده برمی‌آیند که واقعا با تجربه و آگاه به تمام مسائل و ظرائف خانواده باشند.  

 

وکیل خانواده به چه وکیلی گفته می‌شود؟

وکیل خانوادهوکیل خانواده در مشهد که به صورت مستمر و در طول سالیان در دادگاه‌های خانواده رفت و آمد دارد و با دعاوی مختلف خانوادگی سروکار داشته باشد. 

او کسی است که در کلیه دعاوی خانواده از جمله انواع طلاق، نفقه و مهریه، جهیزیه، حضانت و….. می تواند اقامه دعوا نماید.

برای مسائل و مشکلات خانوادگی نمی‌توان از هر وکیلی استفاده کرد زیرا وکلا هر کدام در کار خود تخصص مخصوص به خود را دارند. برای مسائل مربوط به خانواده لازم است حتما شما با یک وکیل خانواده تماس بگیرید در حالیکه در مشاوره‌ی خانوادگی نیز مهارت داشته باشد.

انتخاب چنین وکیلی باید آگاهانه صورت بگیرد زیرا اگر با انتخاب نادرست و عجولانه یک وکیل بی‌تجربه را برای مسائل خود انتخاب کنیم، چنین وکیلی ناخواسته شما را به سوی شکست پیش می‌برد.

لذا فقط اطلاعات حقوقی در محاکم خانواده کافی نیست بلکه آشنایی با رویه دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی کشور نیز در پیروزی نقش کلیدی دارد. 

همچنین وکیل خانواده باید برای دفاع بهتر، دانسته‌های به روز داشته باشد و آن را چاشنی علم و تجربه کند و همیشه برای حل مشکل دنبال راه‌حل و چاره‌اندیشی باشد و رویه قضایی را ماهرانه دنبال کند و در لحظه به فکر حل مسائل باشد.

وقتی یک وکیل با تجربه بالا و علم زیادش، باید این همه احتیاط کند آیا باز جایی برای اکتفا به تجربیات ناقص و دانسته‌های پراکنده شما و دیگران باقی خواهد ماند؟!

چند دلیل برای استخدام وکیل خانواده:

اکثر وکلای خانوادگی، موکلان را در پرونده‌های طلاق و سایر امور مرتبط با طلاق راهنمایی می‌کنند، و اصولا مراجعه‌کنندگان به وکیل خانواده بیشتر به این بُعد محدود می‌شود. و در کل قانون خانواده یک محدوده نسبتا وسیع است، 

مثلا مسائل مربوط به حاشیه‌های طلاق از قبیل حضانت، نفقه، مهریه و … 

قوانین طلاق از چه زمانی وضع شد؟

در ایران مقررات طلاق از فقه امامیه برگرفته شده است و نخستین قانون مدون و منسجم در زمینه طلاق در سال ۱۳۱۳ به تصویب مجلس شورای ملی رسید. تصویب قانون حمایت از خانواده سال ۱۳۴۶ نخستین گام قانونگذار در محدود کردن اختیارات مرد در طلاق به شمار می‌رود. زیرا تا آن زمان طلاق در اختیار مرد بوده و هرگاه اراده می‌کرد می‌توانست زن را بدون رضایت او طلاق بدهد. اما بر اساس قانون حمایت از خانواده سال ۱۳۴۶ به دادگاه‌ها اختیار داده شد که فقط در مواردی خاص به درخواست زن و شوهر یا توافق آنها گواهی عدم امکان سازش صادر کند.

بر اساس این قانون، طلاق هریک از زوجین باید مبتنی بر علل موجه می‌بود . با تصویب قانون حمایت از خانواده  سال ۱۳۵۳، اختیار مطلق و نامحدود مرد بر دادن طلاق برداشته شد و هر یک از زوجین که متقاضی طلاق بودند با  مراجعه  به دادگاه درخواست خود را  مستند به یکی از موارد ذکر شده در قانون مطرح می‌ساختند. 

اغلب دلایل استخدام یک وکیل خانواده: 

طلاق:

وکلای طلاق معمولا باید در تقسیم دارایی‌های موجود در زندگی زناشویی، مهریه، محاسبه نفقه همسر، تصمیم‌گیری برای حضانت کودکان، وکیل طلاق توافقی، ازدواج مجدد، نامزدی و خسارت ناشی از برهم زدن آن، نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح، شروط ضمن عقد نکاح، جهیزیه، نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت، تمکین و نشوز، حضانت و ملاقات کودک، نسب، رشد، حجر و رفع آن، ولایت قهری، قیمومت مهارت داشته باشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.