9 نکته برای انتخاب وکیل خوب و مناسب

روزی که با شخصی اختلاف پیدا می‌کنیم، از کسی شکایت می‌کنیم یا بالعکس کسی از ما شکایت می‌کند و کارمان به دادگاه می‌کشد نیاز است تا از یک وکیل کمک بگیریم. بر حسب نیاز پرونده حتماً نیاز به یک وکیل خوب مشهد خواهیم داشت چون بحث، بحث آگاهی از قانون است که ما از تمام آن گاه نبوده و با آن آشنا نیستیم. برای اینکه حقی از ما ضایع نشود و بتوانیم پرونده را به خوبی پیش ببریم نیاز به یک وکیل خواهیم داشت اما برای انتخاب وکیل خوب چکار کنیم؟

1- حیطه مشکل خود را شناسایی کنید

قبل از انتخاب وکیل خوب مشهد باید انتخاب وکیل درست داشته باشید. امروزه هر وکیلی در زمینه‌ای فعالیت می‌کند که در آن تخصص بیشتری دارد. قبل از اینکه به دنبال وکیل باشید مشکل خود را شناسایی کنید که آیا مربوط به خانواده است یا حالت کیفری و حقوقی دارد؟ با استفاده از مشاوره حقوقی می‌توانید مشکل خود را شناسایی کرده و به دنبال انتخاب وکیل درست برای آن باشید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که وکیل را برای درازمدت نیاز دارید یا کوتاه مدت؟ اگر هنوز وارد پروسه‌ی خاصی از دادرسی یا دادخواهی نشده‌اید و نیاز به مشاوره و اظهار نظر یک وکیل دارید می‌توانید وکلایی را انتخاب کنید که بیشتر کار مشاوره انجام می‌دهند. اگر می دانید که پرونده شما نیاز به کار طولانی مدت دارد دقت کنید وکیلی را انتخاب کنید که حاضر باشد امور حقوقی شما را برای مدت طولانی به عهده بگیرد.

2- به میزان تجربه وکیل دقت کنید

اکنون که به دنبال وکیل هستید به میزان تجربه وکیل نیز دقت کنید. با هر پرونده‌ای که شخص وکیل قبول می‌کند میزان تجربه او بیشتر شده و بیشتر با زمینه آشنایی پیدا می‌کند. برای پرونده‌های حساس با تجربه‌ترین وکیل را انتخاب کنید.

انتخاب وکیل خوبتعداد پرونده‌هایی که وکیل به عهده داشته، سال‌هایی که خدمت کرده و میزان موفقیت او در پرونده‌های قبلی از معیارهایی هستند که به هنگام انتخاب وکیل خوب باید در نظر داشته باشید. اگر شخصی را می‌شناسید که قبلاً مشکل مشابهی داشته و به دادگاه مراجعه کرده است می‌توانید از او اطلاعات وکیلش را دریافت کنید.

3- وکیلی انتخاب کنید که ارتباط بهتری برقرار می‌کند

مهارت سخنوری و ایجاد ارتباط خوب برای وکلا ضروری است. وکیلی که مهارت سخنوری بهتری دارد مسلماً بهتر می‌تواند از حق شما در دادگاه دفاع کند. نکته‌ای که در انتخاب وکیل خوب در مشهد باید به آن دقت داشت این است که وکیل باید با شما نیز ارتباط خوبی برقرار کند.

وکیل پایه یک دادگستری که بهترین سؤالات را از شما می‌پرسد تا از تمام جهات به مسئله پرداخته و اطلاعات لازم را کسب کند حتماً مناسب شما خواهد بود.

 

4- وکیلی انتخاب کنید که صادق باشد

زمانی که اطلاعات پرونده خود را ارائه می‌دهید دقت کنید که وکیل با شما صادق باشد. باید از وکیل خود سوال کنید که با توجه به شرایط پرونده، مدارک و شواهدی که دارید و مشاهداتی که وجود دارد، امکان پیروزی چقدر است. اگر وکیل با شما صادق باشد به شما می‌گوید که چقدر احتمال دارد که پرونده را ببرید یا ببازید و اگر مجبور به پرداخت هزینه‌ای جهت جبران خسارت شدید چقدر می‌توان این هزینه را کمتر کرد. می‌توانید در همان جلسات اولیه متوجه میزان صداقت وکیل خود شوید.

5- وکیل باید پاسخگو باشد

اگر به دنبال انتخاب وکیل در مشهد هستید وکیلی انتخاب کنید که در برابر سؤالات شما پاسخگو باشد و تمام تلاش خود را بکند تا سؤالات شما برطرف شود. مسلماً زمانی که پرونده را به وکیل می‌سپارید سؤال‌های زیادی در ذهن شما وجود خواهد داشت. وکیلی انتخاب کنید که مسیرهای ارتباطی مختلفی داشته باشد و اینکه در مواقع ضروری پاسخگوی سوالاتتان باشد.

6- تیم حقوقی خبره

وکلایی که در یک مجموعه فعالیت می‌کنند گاها بصورت گروهی روی یک پرونده کار می‌کنند. اگر به دنبال انتخاب بهترین وکیل خبره  هستید دقت کنید که تیم حقوقی پشتیبان نیز حرفه‌ای باشد و بتواند مسائل را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهد.

7- هزینه پرونده از همان ابتدا مشخص باشد

زمانی که به انتخاب وکیل خوب فکر کردید حتماً باید هزینه پرونده را نیز در نظر داشته باشید. اگر از همان ابتدا میزان هزینه‌ای که باید صرف حل شدن پرونده کنید می‌توانید بهتر کار خود را مدیریت کنید. با توجه به مدارک و اطلاعاتی که در ابتدا ارائه می‌کنید وکیل می‌تواند هزینه کلی را تخمین بزند. اگر از پس هزینه‌هایی که جهت مراحل مختلف پرونده بر نمی‌آیید وکیل دیگری انتخاب کنید تا در طول دوره به مشکلی برنخورید.

8- از وکیل خود معرف بخواهید

منظور از معرف وکلای دیگری نیستند که وکیل انتخابی شما را تأیید کنند؛ از وکیل خود بخواهید اطلاعات برخی از موکلان سابق خود را به شما بدهد و یا اطلاعاتی قابل اطمینان از پرونده‌های سابقی که وکالت آن‌ها را به عهده داشته را ارائه کند. با استفاده از اطلاعات ارائه شده می‌توانید با افراد مختلفی که تجربه کار با وکیل داشته‌اند ارتباط برقرار کنید و مطمئن شوید که مهارت و تجربه لازم را برای وکالت پرونده شما دارد.

9- مکان دفتر وکیل

زمانی که به دنبال انتخاب وکیل خوب هستید بهتر است وکیل نزدیکی باشد. به هرحال کارهای مربوط به دادگاه نیاز به رفت و آمد به دفتر وکیل خانواده خواهد داشت تا مشورت کنید و یا مدارکی را ارائه کنید. وکیلی را انتخاب کنید که محل دفترش نزدیک محل زندگی شما باشد و رفت و آمدتان زیاد طول نکشد. امروزه امکان ارسال مدارک بصورت آنلاین و ارتباط آنلاین نیز کاربرد دارد و شاید فکر کنید نیازی به توجه به مسافت دفتر وکیل تا محل زندگی شما نیست؛ ولی با این وجود باز هم مجبور به رفت و آمد خواهید داشت پس بهتر است مکان جغرافیایی دفتر وکیل را نیز در نظر بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.