هر آن چیزی که راجع به سنگ رودخانه‌ای باید بدانید!

سنگ رودخانه ای یکی از انواع سنگ‌های نما در معماری و دکوراسیون خارجی است که بسیار مقاوم بوده و از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این مقاله کوتاه قصد داریم شما را با این سنگ بیشتر آشنا کرده و از مزایا و کاربردهای آن با شما صحبت کنیم.سنگ های رودخانه‌ای در واقع سنگ‌هایی هستند که در اثر غلتیدن در بستر رودخانه و سایش، لبه‌های تیز و ظاهر ناهموار خود را از دست داده و صیقلی و صاف می‌شوند. این سنگ‌ها در انواع اندازه‌ها و طیف‌های رنگی موجود هستند و به دلیل ویژگی‌های خاص، دوام طولانی، استحکام زیاد و دسترسی وسیعی که دارند یکی از مصالح بسیار پرکاربرد در نماسازی محسوب می‌شوند.

سنگ رودخانه ای

البته باید بدانید که در حال حاضر سنگ‌های موجود در بازار واقعا از بستر رودخانه برداشت نمی‌شوند و این کار جرم محسوب می‌شود بلکه اکثر آنها از ضایعات سنگ‌های معدنی و توسط ماشین‌آلات مخصوص برش داده شده و به شکل دلخواه در می‌آیند. اما در سال‌های نه چندان دور این سنگ‌ها را به شکل طبیعی برداشت و مورد استفاده قرار می‌دادند.

همانطور که گفتیم ظاهر زیبا و طبیعی این سنگ‌ها و استحکام مناسبی که دارند باعث می‌شود که در نماسازی ساختمان به ویژه در قسمت‌های بیرونی و کف کاربرد داشته باشد. این نوع سنگ‌ها ظاهر دکوراتیوی دارند و به همین دلیل نیز گاهی حتی برای نمای داخلی یا زیباسازی فضای ورودی و حیاط به ویژه در ویلاسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ رودخانه دارای ابعاد مختلفی است و در سایزهای متفاوت یافت می‌شود بنابراین کاربردهای متفاوتی دارد، از سنگ رودخانه ای اصفهان می‌توان برای حاشیه سازی باغچه‌ها، ساخت حوض و برکه در باغ یا ویلا، ساخت گلدان‌ها و حتی آثار هنری نیز استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.